Dziki kwiat zawsze piękniejszym jawi się niż domowy..

Jia hua bu ru ye hua. Nie wiem, czy to powiedzenie aby bardziej o kobietach nie mówi, ale do s.w. też pasuje. 🙂 Niby to my ćwiczymy to najfajowsze i najwłaściwsze, ale zawsze gdy zobaczy się jakiś fajny klip z xinyi, tongbei, czy innym niż nasze chuojiao -fakt, że świetne style- to trochę żal, że się tego akurat nie ćwiczy, albo i ćwiczy, ale nie tak. Więc, żeby się tak trochę otrząsnąć z fascynacji obcym, i wrócić na ścieżkę własnego stylu, trochę naszego chuojiaofanzi postanowiłem powrzucać. Niekoniecznie tego z najwyższej półki. Raczej z tej niższej,  ale -mam nadzieję nie najgorszej- z nami w roli głównej. ;p Bez przejmowania się, że tu stopa trochę zbytnio dokręcona, tam mabu ciut za wysokie.. trudno.. Będzie jak będzie. Może przez to trochę mobilizacji się z ludzi wykrzesa. Na pierwszy ogień pójdę ja, żeby nie było..  później kto tam się da upolować. 😉

doujin

To ćwiczonko jest najprostszym z całej serii na wyrobienie siły wstrząsowej, bo akurat w najwygodniejszej płaszczyźnie jest robione. Te w innych są już trudniejsze. W Słupsku Hong je robił w wersji ku dołowi, co się otrząsaniem piór kogucich nazywa. 🙂 Tak w ogóle, to można je polecić również jako ćwiczenie zdrowotne, bo bardzo,  ale to bardzo, dobrze działa na barki i plecy. Poprawia ich ruchomość i je rozgrzewa. Tylko zacząć lepiej od wolnych, łagodnych ruchów, by z czasem przejść do tych gwałtowniejszych.  🙂

Ngondeg

    • KO
    • Marzec 7th, 2013

    Że niby te dzikie kobiety lepsze od tych udomowionych ??? 😉

    • KO chce mnie sprytnie podejść, ale wie że oboje mamy w domu te dzikie, więc nie musimy łazić po górach szukać. 😛

        • KO
        • Marzec 7th, 2013

        Odpowiedź godna filozofa.

        Lubię te ćwiczenie bo nie potrzeba do tego dużo miejsca. A to co tak ładnie nazwałeś siłą wstrząsową idealnie się nadaje do wszelkiej maści przepychania.

      • Musiałem swój poprawić wizerunek w oczach Twojej Muzy. 😉
        Tak ta siła ma trochę zastosowań. Zastanawiam się czy nie moglibyśmy dorabiać w jakimś laboratorium. Wiesz tam trzęsą te próbówki.. 😉

    • KO
    • Marzec 7th, 2013

    Niestety maszyny są tańsze….

    • KO junior
    • Marzec 8th, 2013

    Jest (HD) jest zabawa:)

    • Zgadza się. Następny jesteś Ty. Pierwsza chuojiao. Damy nawet w Full HD, co tam.. Zaczynaj przygotowania. 🙂

    • Maciej
    • Marzec 8th, 2013

    Fajny wpis, ale jak to jest „najprostsze” ćwiczenie to nie wiem jakie śą następne 🙂 bo próbowałem to powtórzyć i wcale tak mi fajnie nie wychodziło (takie pytanko techniczne przy tym ćwiczeniu porusza się też biodrami czy chodzą same ręce plecy barki)….a tak trochę z innej beczki… dało się wyczuć Twoją lekką fascynację Xing Yi ostatnio aż dwa filmiki były…też mi się ten styl podoba ( i xing yi i xin yi chociaż podobno to różne style )….szkoda że nikt tego w Polsce nie ćwiczy…jakoś się te style wewnętrzne ( oczywiście poza Tai Chi) nie przyjęły …swoją drogą fajnie że macie w Chuajiao też ćwiczenia wewnętrzne (dla zdrowia)…można wtedy ćwiczyć do emerytury (a jak wiadomo emerytura w coraz dalszej perspektywie :-))…pozdrawiam i czekam na kolejne filmiki

    • Cześć, no jak to nie wiesz? Nie byłeś wtedy na części yangsheng? 🙂
      http://youtu.be/cnWxBAT6E-I

      Co do bioder, to nie rozkminiałem tego, ale ich ruch i całego ciała (bez przesady bo mabu się nie powinno rozlecieć) jest niejako indukowany tylko przez ruch barków i pleców, nie inicjowany tam (znaczy się w biodrach). Człowiek to nie machina poskręcana śrubkami. 😉

      Z tą fascynacją, to może przesada, ale fakt – lubię. U nas naprawdę jest wiele z xingyi/xinyi. Widzę to i mnie to nakręca. Nie wierz w ten podział wewnętrzne-zewnętrzne, Maciek. Naprawdę myślisz, że xingyi jest takie wewnętrzne, a chuojiao takie zewnętrzne? To tylko nazwy.. 🙂

      Podejrzewam, że widziałeś, ale może nie, to daję linka do pokazu Honga w Warszawie parę lat temu:

      http://youtu.be/WQvSMMS9MIM

      U nas jakby te ruchy są z większą lekkością wykonywane.

    • A co do Twoich prób, to może spróbuj zwolnić. Bardzo zwolnić. I upewnić się, że używasz tylko barków a nie łokci do tych pchnięć. Pobaw się tym zupełnie bez spinania, a dopiero potem spróbuj dodać trochę szybkości i siły.

        • KO
        • Marzec 9th, 2013

        może byś te ćwiczenia zaprezentował bardziej sote żeby było-lepiej widać pracę- ciałem tak w celach eoro… tj edukacyjnych…

      • KO
      • Marzec 9th, 2013

      dle Ge Ande to wszystko jest proste. tak naprawdę to kwestia czasu można nawet je polubić choć ja je polubiłem po długim czasie kiedy poczułem jakl mi dobroczynnie na me stare plecy wpływa.

      Pozdr z Katowitz.

    • Ożeeeeeszszszsz.. Pomyliłem Cię Maciek z Tomkiem! nie mogłeś być w Słupsku przecież. 🙂 Przepraszam Was obydwu za to faux pas. 🙂 Zrobiłbym dziesięć pompek na kciukach z przyklaskiem za plecami, ale.. nie dam rady.. ;p

  1. KO :

    może byś te ćwiczenia zaprezentował bardziej sote żeby było-lepiej widać pracę- ciałem tak w celach eoro… tj edukacyjnych…

    Że niby z kaloryferem na wierzchu? 🙂 Muszę się jeszcze poodchudzać. Potem zetrzesz mi kaczan kapusty na brzuchu. (nagramy w HD) 😉

      • KO
      • Marzec 9th, 2013

      ja w katowicach po nauki jestem ale niestety nie kungfoteckie tylko z robotów kawasaki. A po południu zjeźdzam do kopalni

      • Będziesz ćwiczył w środowisku o niskiej zawartości tlenu. 😉

    • MAciej
    • Marzec 10th, 2013

    Niestety nie byłem na seminarium w Słupsku, i żałuję…jak Wasz mistrz jeszcze przyjedzie to na pewno się wybiorę, fajne były klipy ze Słupska i na pewno wyjątkowa okazja zobaczyć mistrza tej klasy….próbowałem tego ćwiczenia tak jak pisałeś od wolnego tempa do szybszego i faktycznie potem już lepiej wychodziło 🙂 …pozdr 🙂

    • To zapraszam na seminarium (jeśli będzie) czy to do W-wy czy do Słupska. 🙂 Pozdro.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

