Uczniowie Li Beida

Rutynowo przeczesując net w poszukiwaniu ciekawostek na temat naszego chuojiao wstukałem w wyszukiwarkę naszego shishu Li Beida. Trafiłem na artykuł o nim i jego uczniu sprzed 2 lat. Idąc tym tropem znalazłem klipy z zawodów przedstawiające (najprawdopodobniej – oryginalne klipy z youku nie były dostatecznie opisane) jego wychowanków. Warto obejrzeć:

mix pierwszej i drugiej formy chuojiao

trzecia forma yanqing fanzi

Chłopak z pierwszego klipu, to wg mnie wzmiankowany w owym artykule Wang Xiaoyi. Zdobył na tych zawodach 1 miejsce w konkurencji chuojiao, fanziquan oraz bagua. Przy drugim nie mam innych podstaw by sądzić, że to uczeń Li poza tym, że bardzo swojsko to wygląda. Bardzo podobnie do sposobu poruszania się Li Beida.. A może to ten sam, tylko sobie w przerwie fryzurę poprawił? 😀 Sam już nie wiem.. Tak czy owak w tytule wpisu zostawiam liczbę mnogą. 😉

Ogólnie rzecz biorąc podobają mi się te wykonania. Znacznie bardziej niż te uczniów Zhong Haiminga, które niedawno publikowałem na tym blogu (tam zresztą też widać Li). Ewidentnie są bardzo dobrze przygotowani fizycznie, ale przede wszystkim mają ten właściwy chuojiaofandziarski dryg, którego mało w usportowionych wersjach. Oczywiście te formy chuojiaofanzi są pod kątem zawodów dopieszczone i dbałość o szczegół i akcenty przebijają, niemniej dzieje się to jak najbardziej w granicach tradycyjnego chuojiao.  Ta dbałość jest jak sądzę znakiem samego Li Beida, któremu z trzech aspektów chińskich sztuk walki (bojowości, medycyny i sztuki) aspekt artystyczny jest chyba najbliższy, jako że od lat zajmuje się profesjonalnie sztuką tańca.

Li

Li Beida

Z tego co mówił o Li Beida Marek i Hong Zhitian wynika, że to ciekawy gość jest. 🙂

Ngondeg

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

