Jak ćwiczyć chuojiaofanzi na „małych kołach tai-chi” :)

Wczoraj, w  pierwszy dzień wiosny, przechodząc przez Pola podczas tzw wyjścia służbowego, zauważyłem zainstalowany niedaleko Batorego zestaw przyrządów ładnie nazywanych siłownią pod chmurką, choć naprawdę nie wszystkie przecież służą wyrabianiu siły. W Chinach już 7 lat temu pełno tego widziałem w parkach i na osiedlach, a i u nas  coraz więcej takich miejsc powstaje. Uwagę moją przykuły tzw „małe koła tai chi”. W pierwszej chwili mnie śmiech ogarnął na tę nazwę new age, ALE po namyśle postanowiłem wypróbować to cudo, jako że dostrzegłem w nim potencjał do ćwiczenia chuojiaofanzi. A jakże.. mam filmik. :p

Naprawdę fajna rzecz. Rozruszałem się w parę minut. 🙂 To co robiłem, to taka adaptacja naszego ćwiczenia na uelastycznienie barków, pleców i talii, poprawienie koordynacji ruchu rąk z ciałem i jednocześnie z podtekstem „wewnętrznym”. Zwykle robimy to ćwiczenie w płaszczyźnie poziomej lub pionowej. Ładnie to pokazuje nasz mistrz na jednym z  klipów naYT. Tutaj jest inny kąt, co nie jest złe, a nawet dobre wg mnie, bo wprowadza nowy element nie burząc idei ćwiczenia.  Naturalnie lepiej by było, gdyby te koła były ciut niżej, coby w lepszym mabu można było stanąć, a jakby można było regulować kąt nachylenia, jak w kierownicy, czy dodać trochę oporu przy obrocie, to już.. by to były koła chuojiao. 😉 Dobra pomoc dla początkujacych przynajmniej i dobra alternatywa dla tych, którym nie za bardzo wychodzą te fiflaki z postu niżej. 😉

Ngondeg

    • KO
    • Marzec 22nd, 2013

    No pięknie pięknie… Wiem, że takie „siłownie” mają budować na Bemowie szkoda że kolemnie na Tarchominie nic nie planują…

    Ale widzę że korzystając z pierwszych dni wiosny – twardo ćwiczysz a dworzu… ja jeszcze trochę, jeszcze trochę.

    Szkoda że te koła nie są większe i faktycznie dobrze by było mieć możliwość ich pochylania.

  1. Większe? Średnicę mają dość dużą. Tzn jeśliby robić to ćwiczenie z założeniem, że cała powierzchnia dłoni ma przylegać, to jest już dość trudno. Mniejsza średnica byłaby lepsza. Ja to trochę robię na modłę yunzhang. Wiesz, palce, nasada dłoni; chen-fu itd.. Myślę też, że można popróbować z tymi kołami poćwiczyć właśnie w yunzhangowym hubu, nie w mabu.

      • KO
      • Marzec 22nd, 2013

      No ja tak bezbożnie o Taiji przez chwilę pomyślałem. Można byłoby kręcić takim kole po obwodzie. albo ćwiczyć toczenie. Fajnie by było jakby w takich „siłowniach” pomontowali różnego rodzaju przyrządy do kopania i uderzania. Jakieś maty, worki. Widziałem takie w necie. No ale to nie są tanie rzeczy…

      • Takie przyrządy do s.w. byłyby fajne. Ja kupiłbym sobie taki montowany na drzewie/słupie trójramienny manekin (jakby gdzieś tanie robili):

        🙂

  2. KO :

    No ja tak bezbożnie o Taiji przez chwilę pomyślałem. Można byłoby kręcić takim kole po obwodzie. albo ćwiczyć toczenie.

    W sumie skoro te nazwali małymi, to może są przewidziane również „duże koła tai-chi”?

    • KrzysT
    • Marzec 22nd, 2013

    Cóz… po obejrzeniu filmiku YouTube wyświetliło – w ramach sugestii „co obejrzeć teraz” – film z wielkim skrętem pod tytułem „THC – How Weed Works”. Niech to wystarczy za komentarz 😉

    • KO junior
    • Marzec 23rd, 2013

    Czasem z tego korzystamy na Jelonkach ale to niestety bardzo szybko się sypie:(

      • KO
      • Marzec 23rd, 2013

      Popsułeś po prostu.

      • Btw dziś sobie na tej zielonej siłowni wymasowałem plery. Kul. Raz dobrze pieniądze wydali. O ileż to lepsze niż te durnowate rzeźby, które na Polach stawiają..

        • KO
        • Marzec 24th, 2013

        jiuzhizi :
        Btw dziś sobie na tej zielonej siłowni wymasowałem plery. Kul. Raz dobrze pieniądze wydali. O ileż to lepsze niż te durnowate rzeźby, które na Polach stawiają..

        filmik filmik filmik

      • Nie mam. 🙂

  3. swietna sprawa, jak nam w miescie takich nie kupia to sie trzeba jakims busem przejechac do was 😀

    • Przyjeżdżaj. Zrobimy kilka rundek na kołach tai-chi a potem na piwo. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

