Chuojiao z Rongcheng

Znów coś ciekawego znalazłem i chcę się podzielić. Tym razem jest to chuojiao nie nasze, ale z naszym spokrewnione. Z drugiej strony każde jest.. 😉 Ktoś wrzucił na youku 3 klipy ze spotkania lokalnego stowarzyszenia sztuk walki w wiosce Nan Zhang w powiecie Rongcheng, w prowincji Hebei. To linki do oryginalnych klipów, czyli do pełnego materiału:

klip 1

klip 2

klip 3

Ja te klipy bezwstydnie przywłaszczyłem i pociąłem tworząc jeden krótszy na YT. W ten sposób będzie łatwiej oglądać i jest szansa, że się dłużej utrzyma na sieci. Klimat jest naprawdę fajny. Wszyscy są na luzie i nie przejmują się, że coś nie wyszło, ktoś zapomniał ruchu czy coś. Do tego te zimowe kurtki, wyciągnięte sweterki, tudzież chińskie kolorowe wdzianka, bejzbolówki i fajki w zębach.. Samo yuanzi też jest niezłe. 🙂

Wracając do kwestii pokrewieństwa, Rongcheng leży administracyjnie w obrębie miasta Baoding, czyli to te same rejony, z których wywodzi się i nasza linia. Zresztą na pierwszym z oryginalnych klipów z youku jest informacja o tym, że ten ich przekaz wywodzi się od niejakiego Du Luoronga, który miał być -obok Liu Guanlana, Wei Changyi i innych – uczniem słynnego Wei Luofanga pod koniec epoki Qing. Wei Changyi, to przecież protoplasta naszej linii. Co ciekawsze, wg tej samej informacji ich protoplasta – Du Luorong – był u Wei Luofanga jedynym „uczniem zamkniętych drzwi”, czyli tym, który został dopuszczony do sekretów. To oczywiście sugeruje, że nasz Wei Changyi nie był! Muszę przyznać, że w pierwszej chwili, niesiony odruchem, powiedziałem pod nosem coś niecenzuralnego, ale po chwili zamyśliłem się po buddyjsku i uśmiechnąłem z pobłażaniem nad samym sobą. 🙂 Po pierwsze dałem się wciągnąć w typową chińską gierkę „wy może jesteście fajowi, ale my fajowsi”; po drugie – nie sądzę, ale nawet jeśli, to co to ma za znaczenie?; po trzecie, może rzeczywiście nie był, skoro to on jest naszym protoplastą, a nie Wei Luofang. Cholera wie.. 🙂

Ngondeg

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

