Kolejny pomysł racjonalizatorski

Tym razem jest to urządzenie do poprawienia dynamicznej krótkiej siły, zwłaszcza z myślą o uderzeniach bronią białą. Głównie do krótkiego strzału w głowę z niewielkiej odległości. Bez specjalnej shenfy. Tzn ćwiczenie wymyślił Taryfiarz (jak zwykle), a ja tylko dostrzegłem w nim potencjał chuojiao.. 😉

potrzebny jest młotek i magnes

Z filmiku widać o co chodzi. Uwaga: chyba lepszy byłby ciut słabszy magnes, bo cholerstwo nie chce się oderwać (tzn raz mi się go udało zsunąć, co widać na klipie, ale i tak strasznie trudno idzie), a poza tym ćwiczenie to mocno obciąża ścięgna (tak mi się wydaje, że to ścięgna, przyczepy, czy coś.. o! – jin to dobre słowo) bo ręka niższa – zarówno przy tym ćwiczeniu, jak i przy uderzaniu cięższym bokkenem (ok 1kg), którego na klipie nie ma – jest mocno nadwyrężana. Po prostu boli mnie i ciągnie zarazem w ręce pod stawem palca środkowego, ale być może to tylko moja przypadłość..  Ćwiczenie daje w kość, ale dodaje siły przedramionom a spężystości/chrupkości ruchom.

BTW jeśli macie włączone HTML5 na YT, to puście sobie tę końcową sekwencję z bokkenem na maksymalnym zwolnieniu. Czy to jakieś złudzenie optyczne, czy ten bokken wygina się rzeczywiście jak pała policyjna? 😮
Taki silny przez to chuojiao jestem, czy muszę poprosić Marka o inny zestaw qigong? 😉

Ngondeg

    • KO
    • Kwiecień 15th, 2013

    Pomysł pierwsza klasa… jak zwykle zresztą.

    Ja do tej pory używałem młotka (że się pochwale) zamiast kija do treningu nadgarstków. Ale na połączenie młotka i magnesu nie wpadłem. Popróbujemy

    Patrzyłem na bokken … cholercia chyba faktycznie wygląda jakby się wyginał.

    • Prawda? Dziwne. Chyba nie jestem materiałoznawcą.. 😉
      A ciężarki same są dobre do wyrabiania siły, ale magnes wymaga tego strzepnięcia, kontry w drugą stronę, bo inaczej skubaniec nie odpadnie, więc do rąbnięć się nadaje. BTW w formie masz to pyrgnięcie za siebie końcówką bokkena. Ten ruch też powinien się wyostrzyć. 🙂

        • KO
        • Kwiecień 15th, 2013

        Młotek dobry na nadgarstki ale na statyczną siłę i na elastyczność (np obroty nadgarstka).

        Właśnie mi się przypomniało… że widziałem kiedyś takie ćwiczenia z rurą która dawała podobne efekty. masz rurę fi powiedzmy 5 cm w długości ok 50 cm środku drobny śrut (im drobniejszy tym tym trudniejsze ćwiczenie) Rura z obydwu stron zamknięta. Teraz trzymając rurę poziomo wykonujesz takie ruchy do przodu i do tyłu. Śrut musi uderzać z zamknięcie rury. Dźwięk uderzenia w przód i w tył najlepiej jakby się zgrał w jeden. Próbowałem z piłką tenisową w rurze i nie jest łatwo.

  1. Musiałbym zobaczyć. Nagraj się. 🙂

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

