Kulawa relacja

Nie że moja :p bo akurat nie było mnie tam, tylko że nędzna, bo pusta, krótka i nudna, ale ileż można czekać na kolegów.. Zyczek!

Był Puchar Polski Wushu w ostatni weekend i Marek, jak już wiadomo, zdobył dwa złote medale. Jeden za formę bez broni – kaozhanlian, drugi za formę z bronią – shuangshoudai. Oto nagrania jednej i drugiej zrobione przez Aśkę swoim gaoji smartfonem:

16 listopada

17 listopada

JESZCZE RAZ GRATULACJE, SHIFU!

w subkulturze wushu za każde takie chluśnięcie miodem po tyłku można dostać jakieś fajne ćwiczonko :p

W przerwie między konkurencjami odbył się też pokaz grupy osób niepełnosprawnych z sekcji szermierczej AWF, którą Marek Klajda razem z Markiem Balińskim uczą – odpowiednio – neigongu i taiji. Łukasz zamieścił parę fotek:

szermierka_na_wozkach

szermierze

报告完毕 😉

Ngondeg

    • lukasz
    • Listopad 22nd, 2013

    Było tak: pierwszego dnia przyszedłem przed drugą i myślałem już że jestem spóźniony na część szermierczą, ale okazało się, że nie, szermierki jeszcze nie ma i że w ogóle nikogo nie ma ze znajomych, więc trochę się wynudziłem zanim spotkałem znajomego ze sportowego wushu i miałem z kim pogadać.

    W końcu zaczęła się szermierka, jeszcze bez neigongów. Do walk z mistrzem z Londynu zgłaszały się głównie dzieciaki, więc nawet nie stawałem w kolejce, bo zainteresowanie było duże i chyba nie wszyscy chętni się załapali (dzieciom nudziła się kolejka i uciekały, a potem wracały i nie wiadomo było ile osób czeka). Jeśli dobrze pamiętam, poza mną nie było na tej części nikogo z chuojiao.

    Sanda była raczej nudna, mało obaleń, dużo wypchnięć, tylko w finałach w sobotę wieczorem (wyszedłem dopiero na sam koniec ok. 22-giej) były dwa knockouty przez kopnięcia okrężne.

    W formach startowało mnóstwo choyleefutowców, trochę modliszkowców od Sławomira Milczarka, było YMAA, ale chyba tylko dzieci (?). Z ciekawostek po formie Marka, wyszedł na matę gość z zagranicy (Słowacja?) i zrobił formę chyba tongbeiquan, gdzie znalazła się mandarynka 🙂

    Na chwilę skoczyliśmy z Adasiem i Aśką do pobliskiej knajpy, gdzie zamówili coś do jedzenia (ja wcześniej zjadłem falafela w Kebab-Kingu). Napiliśmy się herbaty z kardamonem, pogadaliśmy i wróciliśmy na Halę na yijinjing.

    Yijinjing był o godz. 19-tej w części „taichi na wózkach”. Źle stałem, żeby to sfotografować (tzn. zrobiłem bardzo złe zdjęcia), ale wyglądało to niemal identycznie, jak na wrzuconych zdjęciach chansigong i innych ćwiczeń taiji pokazywanych przez Marka Balińskiego. Ludziom się podobało, w ogóle szermierze byli ciepło przyjmowani i oklaskiwani. Dla mnie byli też najciekawsi, bo ile można w końcu oglądać tego samego choyleefut, albo taiji. Sfilmowałem pokazową walkę z tej części pokazu (niestety długa, prawie 8 min): http://www.youtube.com/watch?v=pFkBmqDm7uQ
    Po „taichi na wózkach” została w sobotę tylko sanda: finały i dwie walki zawodowe (bez tylu ochraniaczy, trochę inne zasady).

    Na drugi dzień zaciągnąłem dla towarzystwa kolegę modliszkowca. Kategoria Marka się mocno opóźniała, gdy jeden z sędziów z maty B musiał na długi czas odejść od stolika żeby zająć się swoimi zawodnikami startującymi w sandzie. Doczekaliśmy występu Marka (obie formy filmowałem jego kamerką, dlatego sam nie mam nagrań) i uciekliśmy na pizzę i piwo.

    Ogólnie było męcząco, ale nawet fajnie. Warto było zwłaszcza zobaczyć niepełnosprawnych szermierzy.

    • Thx! Filmik z walką fajny. 🙂

      Czy słowacka mandarynka była z klepnięciem ręka w stopę i obrotem głowy?

        • lukasz
        • Listopad 22nd, 2013

        To była dość nagła i niespodziewana mandarynka, więc mogłem źle zobaczyć, ale na 90% była bez klepnięcia, bez obrotu głowy i raczej na poziom chudan 😛

      • Też koszerna. Pewnie tylko z innego powiatu. 😉

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

