Gongfa Żelaznej Żerdzi

Nie gdzieś w Datongu, a w Warszawie na Skrze..

Nie wiem, czy coś widać. Mam nadzieję, że tak. Nie miałem odwagi zbliżyć  się i być może spłoszyć ćwiczących. A ćwiczyli niesamowicie fajne, choć w zasadzie proste rzeczy z użyciem metalowych drągów – jak się później dowiedziałem – o wadze 6,5 i 10kg. Trenera – p. Bartosza (to sylwetka w żółtym) na Skrze widuję od paru lat i nie bez dumy powiem, że ma o nauczanym przez Marka chuojiao dobrą opinię. Jeszcze z czasów naszych formalnych treningów na Skrze.. Cieszy mnie to tym bardziej, że ten człowiek, to naprawdę nie byle kto. Dbał on bowiem o naszych zapaśników podczas olimpiady w Atlancie jako specjalista od odnowy biologicznej i masażysta. Chciałbym kiedyś napisać o jego podejściu do sportu, czy może ogólniej, do aktywności ruchowej, do ciała ludzkiego itp. Bardzo ciekawie mówi na te tematy. A może po prostu zachęcę go, by sam opowiedział przed kamerą. To byłoby coś. 🙂

Wracając do żerdzi, to kręcenie nimi dookoła ciała na różne sposoby (trzymając szeroko lub wąsko) bardzo aktywuje obręcz barkową, plecy, talię, biodra i nogi – czyli całe ciało. Wg słów pana Bartosza „wszystkie te kości zachodzą wtedy na siebie”. 🙂 Świetna sprawa i mam zamiar popróbować kiedyś. Jeśli też byście chcieli, to dobra rada od w/w specjalisty – trzeba być bardzo dobrze rozgrzanym.

I niech mi ktoś powie, że to nie wygląda jak tradycyjne metody z kung-fu na rozwój shenfy lub ogólne wzmocnienie. 🙂

Ngondeg

    • KO
    • Listopad 22nd, 2013

    Kiedyś, kiedy jeszcze częściej bywałem na Skrze, p. Bartosz złapał mnie i pokazał ćwiczenie o nazwie „Krakowiaczek Ci ja” – bolało ale polubiłem je i do tej pory czasami robię. Ten człowiek to naprawdę potęga wiedzy…

    • W przerwie obiadowej zrób „Krakowiaczek Ci ja” i każ się nagrać sekretarce, poczym wrzucaj na YT i dawaj tu link!

    • rodor
    • Listopad 22nd, 2013

    Fajne :). KO – a za co złapał Cię p. Bartosz, że tak bolało ;)?

    • Dżizas Rodor.. :O

        • rodor
        • Listopad 22nd, 2013

        No co :P? Ciekawi mnie 😉

        • KO
        • Listopad 22nd, 2013

        rodor :
        No co ? Ciekawi mnie

        uważaj… uważaj… bo kociej mordki dostaniesz

        • rodor
        • Listopad 22nd, 2013

        czyli się nie dowiem :)? Wszędzie tylko tajemnice i tajemnice …. 🙂

  1. rodor :

    czyli się nie dowiem :) ? Wszędzie tylko tajemnice i tajemnice …. :)

    Sa opowiesci Jianghu ze Skry, ktorych jeszcze nie znasz. Wiec nie rozumiesz. Jak chcesz, moge Ci nawet dzis opowiedziec w Karmello, jak masz czas, ale dusze bedziesz mial potem czarniejsza niz espresso. 😉

      • KO
      • Listopad 22nd, 2013

      i nic już nie będzie takie same…

  2. KO :

    i nic już nie będzie takie same…

    nic..

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

