Podoba mi się, co ten gość pokazuje..

dbcj

Rozumiem, że to przedstawiciel któregoś  z nurtów chuojiao  z Dongbei. Pewnie i nie znamienity jakiś szczególnie, ale  spójnie mówi i fajnie pokazuje parę rzeczy, choć szkoda, że „na sucho”, bez partnera.  Niby interviewer  (zza kamery) dopytuje o teorię, o znaczenie poszczególnych słów kluczowych i takie tam, ale chuojiaowiec odpowiada po ludzku, upraszcza pewne pojęcia, mówi, że to a to, to de facto przecież to samo, co tamto. W walce chodzi o to, żeby tak i tak. Dużo jest o tzw shouxing, czyli ułożeniach dłoni, które zwykle służą konkretnym zadaniom. I tak też jest, a nasz pan, to potwierdza, ale też troszkę jakby je defetyszyzuje przy okazji. Wskazuje na ich potencjalne drugie, szersze, zastosowanie treningowe. To jest, co ja  z tego zrozumiałem werbalnie i niewerbalnie (bowiem nie wszystko wychwytuję, jak mówią). Obejrzyjcie.

Być może mi się to spodobało, bo jakby po drodze mi z tym, co mówi. Podobnie mnie niektórych rzeczy Marek uczył i podobnie ja sam rozkminiam inne. 😉

Ngondeg

    • KO
    • Marzec 15th, 2014

    filmik mi się nie wyświetla…

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

