to już 25 lat..

Nie chce być inaczej, kurde balans, i mnie to przeraża lekko..

15 i 16 kwietnia 1989 r. odbyły się w Słupsku ogólnopolskie zawody kung-fu (jedne z pierwszych w Polsce). Moje drugie (i ostatnie) po tych na warszawskim Orle, nieco wcześniej, btw..

Słupsk 89

ceremonia rozpoczęcia zawodów

Przyznam szczerze, że materiał, z którego skompilowałem poniższy klip dostałem od Darka Muraszko już rok temu, ale specjalnie czekałem na tę okrągłą rocznicę. Jest jaki jest. Mógłby być znacznie lepszy, ale przecież miałem tylko rok na przygotowanie.. :] Nie ma na nim wielu uczestników, w tym pewnie i z miejsc medalowych, ale córka mówi, że i w tej formie klip zaczyna usypiać mniej więcej w połowie.. 😉

Enjoy! Jedyne, co zostawiłem w całości, to set-sparring Darka ( 蚂蚁师父 ;p) z jego ówczesnym nauczycielem, jako najmilszy dla oka i to nawet teraz, po tylu latach..

Patrząc na siebie zżymam się i skręcam, a pewnie i inni, którzy na klipie się znaleźli też by mnóstwo pozmieniali, gdyby mogli, ALE tak wtedy wyglądało nasze polskie kung-fu. Takie były początki. Może nie zamierzchłe już w ’89, ale jednak. Zresztą nie było tak źle, a tak w ogóle parkiet był Q-Re-wsko śliski. 😉

Nie ma tam też -jak widać- walk, którymi w ogóle nie dysponowałem, a z których można by zapewne zrobić osobną mini kompilację. Mam tylko jedną fotkę od Darka, ale za to z samym 空两个字 Sifu Piechotką! Jakby było tego mało, to z Sifu Piechotką, który akurat zalicza strzała, co często mu się przecież nie zdarza. Mam nadzieję, że się w swej wielkodusznej sifuteczności nie obrazi na mnie za to. Ostatecznie to już historia. 🙂

DSCN2549

M.P. i któryś z uczniów Hu-Lung Pai

Marek zresztą wygrał te zawody, w swojej kategorii wagowej. 😀

Jeszcze raz dzięki, Darek, za udostępnienie materiałów!

Ngondeg

P.S.

w 2012, jak pojechaliśmy z mistrzem i Markiem (Klajdą tym razem) na seminarium do Słupska, to miałem okazję przejeżdżać obok tej hali.. ehh..

    • KO
    • Kwiecień 15th, 2014

    Szkoda że mogę zagłosować tylko trzy razy…

    Ostatnia fotka… rękawice wiązane na sznurek. Oldskull. A trybuny jak pełne. Teraz to się już chyba nie zdarza,

    • rodor
    • Kwiecień 15th, 2014

    Ojejejejej – miodzik. Ach te lata 80 :), łza sie w oku kręci….

    • ooo tak.. Eighties..

      😀
      Pomyśleć, że Koreanki dopiero przychodziły na świat.. 😉

        • rodor
        • Kwiecień 15th, 2014

        oj, w sumie każda epoka ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne 🙂

  1. Teraz pamiętam głównie o plusach. 🙂

    • KrzysT
    • Kwiecień 15th, 2014

    Koreanki to w ’80 nie były nawet w planie. Te, do których się ślinicie są produkowane w latach 90 :>

    Ale: czy ja dobrze rozpoznaję, który to szanowny Autor? Bo nie wiem 😦 Z kijem? I ręcznie też coś przez moment?

      • rodor
      • Kwiecień 15th, 2014

      Widzę, że w odbiorze społecznym zostałem przypisany do Elitarnego Klubu Miłosników Koreanek :> Nie wiem czy prezes klubu: GeAnde, jest z tego powodu zadowolony, poniewaz jako kandydat na kandydata na członka prawie zwykłego nie spełniałem wszystkich klubowych wymogów 😛

      • Na razie masz biały pas, ale masz.. Przyszłość przed Tobą. 😉

    • NIE WSZYSTKIE!! Par exemple: Kahi 1980, Jung-ah 1983, Kim Bo-kyung 1987. No i co, no i co? 😉

      Co do pytania, to patrz na Apollina z magiczną włócznią i -masz rację- bez. 🙂

        • KrzysT
        • Kwiecień 16th, 2014

        Takie stare? 😦

      • Ożesz Ty..
        Nie wiem jak prężny jest fanklub After School tu w Polsce, ale w Korei nocą stanąłby Ci pod domem legion dziewuszek z kocimi uszkami o posępnym spojrzeniu i widłami oraz płonącymi pochodniami w dłoniach.. 😉

    • Maciej
    • Kwiecień 15th, 2014

    Super ta relacja…kurcze pamiętam, że miałem dwa VHSy z mistrzostw kung fu z początków lat 90…wstyd się przyznać, ale Ja w 90r zaczynałem od karate :-)…na swoje usprawiedliwienie powiem, tylko tyle, że na prowincji nie było wyboru…były tylko dwie sekcje szw :-)…za to pamiętam, że sala gimnastyczna była pełna na maksa :-)… PS: Sifu Marek P zaliczył strzała, ale były to jeszcze czasy przed mistrzem Yu więc taka fotka to biały kruk :-)…i już potem raczej się taka nie trafiła więc tym bardziej gratka dla kolekcjonerów :-).

    • Większość zaczynała wtedy od karate. Ja od kyoukushinu. A potem, to kung-fu, które ćwiczyłem w TKKF Stadion też przecież było bardzo karateckie z natury, więc no big deal. 😉

      Też powinienem mieć vhs-y z zawodami (z Orła m.in.) ale nie wiem już gdzie szukać. Warto by zdigitalizować. 🙂

        • rodor
        • Kwiecień 16th, 2014

        Byłem w mniejszosci, czy to dobrze czy zle ;)? BTW U kogo cwiczłes kiokuszynę? U Drewniaka :)?

  2. KrzysT :

    Takie stare? 😦

    P.S.
    za Kim Bo-kyung oprawię Cię osobiście. 😉

      • rodor
      • Kwiecień 16th, 2014

      Czy jako dumny posiadacz białego pasa będę mógł zza wegła, z zachwytem, podpatrywać mistrza :)? A jeżeli będę godzien, to mogę ew. posłużyć jako Koreanka z kocimi uszkami i pochodnią w reku 😛

      • Żeby być przyjętym na tudi sprawdzę tylko Twą lojalność i oddanie. Nie, nie będziesz musiał zamiatać podłogi ani wyrzucać śmieci.. Przez pierwszy rok będziesz za to wiernie kibicował koreańskiemu boys bandowi, który wybiorę. Potem dostaniesz upragnioną pochodnię. 😉

      • KrzysT
      • Kwiecień 16th, 2014

      http://en.wikipedia.org/wiki/Kim_Bo-kyung

      Chłopaki… poważnie zaczynam się o was bać 😉

      • Wiedziałem.. ale to nie ta.. Musisz jeszcze znać zi. 🙂

  3. rodor :

    Byłem w mniejszosci, czy to dobrze czy zle ;)? BTW U kogo cwiczłes kiokuszynę? U Drewniaka :)?

    Ćwiczyłem przez 3 miesiące w TKKF „Muranów” w s.p. przy Żelaznej. Zajęcia prowadził jakiś granatowy pasek, ale nie pamiętam imienia ni nazwiska.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

