Nockao w CeKaKao

Ledwie co wróciłem do domu po odprowadzeniu Lefo na dworzec, a niemal od razu poleciałem spotkać się z Łukaszem, Aśką i Adasiem w Centrum Kultury Korei na Powiślu. Tyle co miałem czasu wziąć prysznic. Może jestem i pawian, ale na taką okazyję – pachnący. 😀

Powiśle

tuż przy CKK

Pogoda się popsuła na ostatnich 200m. Poczułem się jak w Chinach, bo i ciepło i wilgotno zarazem, tyle że podzielić przez pięć, więc całkiem komfortowo.

Cyrklowaliśmy na pokaz kaligrafii, ale był mały poślizg i -chcąc nie chcąc- załapaliśmy się (ja i Łukasz w każdym razie) na wykład ambasadora Korei Płd. I nie żałuję, bo ciekawie mówił. W dodatku dobrą angielszczyzną. Nie sprawiał też wrażenia odrabiającego pańszczyznę.

Hanguo Dashi

wykład ambasadora

 Może jakby lepsze nagłośnienie było.. ewentualnie jakby ludzie mniej gadali, byłoby jeszcze lepiej.. Sam jestem winien, bo szeptałem i mi pani Koreanka z obsługi zwróciła uwagę, z uśmiechem na ustach, żebym zszedł pół decybela niżej. 😉  Z wykładu ambasadora utkwił mi kawałek o admirale Yi Soon Sin.

Zaraz po ambasadorze  był oczekiwany przez nas pokaz kaligrafii.

1400349105665

Byung-oh

Fajne i mnich Byung-oh sprawiał wrażenie w porządku gościa. Zapowiadano, że po krótkiej przerwie będzie zapisywał ludziom ich imiona po koreańsku, więc poszliśmy sobie, odbierając ten rodzaj rozrywki za lekko jarmarczny. Teraz jednak dochodzę do wniosku, że głupi jestem, bo przecież mogłem poprosić o poprawne spisanie w hangul mego hanja imienia (może nawet z przedrostkiem pokoleniowym chuojiao) – co by przecież nie było wcale jarmarczne, a gaoji. Cóż, kto nie ma w głowie, ten ma w nogach.. 😉

Wyszliśmy zatem z CKK na jakiś czas, ale pozostając dalej w klimatach koreańskich (przyznaję się do winy) podjechaliśmy w górę, na al. Wyzwolenia obejrzeć wystawę Riny Yoon.

zwój

jedna z prac R.Y. w Aptece Sztuki

Riny Yoon co prawda nie było, ale prace (trochę ich mało) całkiem mi się podobały. Nie wiem do końca, co miały reprezentować, ale takie shunyan były – dobrze się  robiło na nie patrząc.

Fo kan kafeibei zhong de shijie

Kontemplation der Kunst

Łukasz tak naprawdę kontempluje wszechświat w filiżance espresso. Było za 5zł i całkiem smaczne, więc posiedzieliśmy trochę. Jak już zeżarliśmy gratisowe chrupki na stole, poszliśmy na pl. Konstytucji na jedno piwo.

piwo

shimei z shidimi :]

Pamiętam czasy, kiedy piwo kosztowało tam 5 zł, nie 8, ale wojna.. Pogadaliśmy, wypiliśmy, zapłaciliśmy i pojechaliśmy z powrotem na Powiśle coś zjeść i do CKK, na film.  W Centrum stawiliśmy się za 20 jedenasta, to i Aśka załapała się jeszcze na reprint obrazka ze sroką i tygrysem – rozumiem, że symbole szczęścia i odstraszające Złe. 🙂

Ashko

Joanna, sroka i tygrys

23:00 film się zaczął.. i tu naprawdę poczułem brak Baumana, który ostatecznie zdradził mnie i nie przyszedł. Przynajmniej mógłby mi umilić oglądanie anegdotami z życia w Berlinie wziętymi, bo tam się rozgrywała akcja filmu. Filmu drętwego jak ma lewa noga.

berlin

Żeby dużo nie pisać, to takie kino akcji o wojnie wywiadów (generalnie Korea Północna vs Korea Południowa – lekko propagandowo) o polocie późnych filmów z Seagalem, ale bez Seagala, więc się nawet pośmiać nie było z czego. Niemniej dowiedziałem się jednej ciekawej rzeczy z tego filmu (poza instrukcją – co robić gdy masz pistolet przystawiony do głowy), a mianowicie powodu, dla którego są imprezy kulturalne organizowane. Po to, by mieć bazę danych, bank twarzy, ludzi potencjalnie interesujących dla wywiadu. Wsypaliście się! Nia nia! Nawet chyba wiem, która odpowiada za prowadzenie przesłuchań. 😀 Żartuję. Było naprawdę miło, a obraz nastoletnich dziewczynek leżących na macie poprzytulanych do pluszowych misiów oglądających niekończącą się rzeź na ekranie na długo zostanie mi w pamięci. 😉

CKK dobri.

Ngondeg

  1. Wrzucili zdjęcia:
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151676889101228.1073741827.361667881227&type=1
    To, że nie wpadłem na to, by zmusić Aśkę i Adasia do założenia hanboków i pstryknąć fotkę, odbieram jako osobistą porażkę. ;]

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

