Zhou Jingxuan

Wczoraj kliknąłem na filmik z formami hebejskiego chuojiao wrzucony przez jednego z uczniów Zhou Jingxuana z Tianjinu (na filmiku był akurat zupełnie kto inny) i czytam ze zdziwieniem, że piszą o nim w komentarzach, jak o zmarłym – „late master Zhou”. Aż mi się nie chciało wierzyć, bo stosunkowo młody był przecież i w dobrej kondycji fizycznej, ale niestety znalazłem potwierdzenie.. Zmarł w wyniku wylewu w styczniu 2015 r. w wieku 50 lat 😦

Zhou Jingxuan ćwiczył nie tylko (nawet nie przede wszystkim) chuojiao. Zajmował się chyba głównie xingyi, pigua i baji. W Polsce pojawił się jednak właśnie na seminarium chuojiao zorganizowanym przez S. Milczarka w roku 2011, na które udał się Rodor, który specjalnie dla mnie zapytał mistrza Zhou o jego gałąź chuojiao, o nauczyciela itp. Zhou Jingxuan, jak widać, odpowiadał bardzo chętnie i klarownie oraz ogólnie sprawiał wrażenie bardzo porządnego człowieka. Szkoda naprawdę.. Na marginesie, teraz jak czytam, jak to po jego śmierci zaczęły wypływać publikowane przez uczniów filmy, jeszcze wyraźniej widać, jak ta cała tradycyjna kungfiarska sekretność jest  śmieszna i out of date..

Ngondeg

  1. Szczerze mówiąc dowiedziałem się od Ciebie o tej śmierci (chociaz było to 1,5 roku temu!!!). Wielka szkoda, no nie mogę wyjść z zadumy nad śmiercią mistrza Zhou. Seminarium z 2011 roku było świetne, a sam mistrz ochoczo i z dużym zaangażowaniem tłumaczył, odpowiadał na pytania, demonstrował itp…. żal……

    • Rodor
    • Lipiec 4th, 2016

    • 2:49 – przeszedłeś do historii 🙂

        • Rodor
        • Lipiec 4th, 2016

        Qrczę, jesteś wielki!!!!!! Jak oglądałem ten filmik, to umknęło mi to zdjęcie :). Cała ekipa modliszkowców przeszła do historii. Ja się tylko wyróżniam rękawami 😛

        • Rodor
        • Lipiec 4th, 2016

        A tu jest sporo przeplatanych scen z seminarium w Warszawie.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

